Bir yılı daha bitirirken

Author: Heygidinin Efesi /

Başlık tamamen arkada çalan şarkıdan esinlenerek oluştu: "Mevsimler geçerken, Temmuz gelir giderken..."
Temmuz gideli çok oldu... Şimdi - geçen sene bugünü gözümün önüne getirdim de- hızlı geçen bir yılın gidişine tanıklık etmeye geldi vakit...

Derken aklıma sırada hangi şarkının çalmasını istediğim geldi: Cem Baba'dan "Hayat çok garip"...

Şaşırıyorum... Yaşlanınca da (Tabii yaşlılığımızı görürsek) böyle mi olacak. "Ne kadar hızlı geçti ömrüm" mü diyeceğim... Sanki dün gibi bir yıl öncesi...2012 gelecek, ben İstanbul'a gideceğim... Heyecanlıyım, önemli bir karar almışım... Biliyorum ki yarından itibaren hiçbir şey eskisi gibi olmayacak...

Şaşırıyorum... Tam bir yıl sonra bu kadar farklı bir durumda olduğuma... Değişen her şeye... Evet çalıyor: Hayat çok garip... Ne güzel diyor: Yaradandır bâki kalan...

O günlerden kalan yazılar var elimde...Hâla bir şeyler karaladığım zamanlardan...Evi taşıyor olmasam, kolilemesem eşyaları, bulunduğu yerden hiç çıkmayacak bir defter... Defterin içerisinde benim küçük dünyam... Benim küçük dünyamda kocaman bir yer..."Parmaklarımın ucunu donduran bir zemheride, yüzümü yakan soğuk, sigaramı yakan bir çakmak,ciğerimi yakan bir duman bir de beynimi yakan bir düşünce vardı..." Bir sene sonra ne hâle geldi...

Hayat hakikaten çok garip... Ani taşınma, eşyaları toplamam falan derken defteri bulmam, açmam... Tesadüf olamaz değil mi... Allah muhasebe yapma fırsatı verdi sanırım:) Ya da yine geleceğe dair yaptığım planların "İnsanlar plan yapar ve Tanrı onlara güler" sözünde olduğu gibi -bazıları cebren olmak üzere - bir senede uğradığı evriminin, devriminin falan farkına varmamı istedi...

1 sene hem insanı baştan aşağı değiştirebilecek kadar uzun bir süre, hem de 1 sene öncesini daha dün gibi gözümde canlandırabildiğime göre kısa bir süre... Bakış açısına göre değişiyor... Kesin olan "Aynı suda iki kez yıkanılmaz" demiş ya atalar (muhtemelen capon ataları demiştir bunu), aynı koltukta oturuyorum aynı ışık tepemde, bıyık hariç bir de 5-6 kilo, çok bir değişik yok fiziğimde, ama aynı durumda değilim... Aynaya baktığımda gördüğüm yüz aynı, ama içimdeki aynı ben değil...Irmak aynı ırmak ama su değişmiş...

Birazdan oturup  önümüzdeki yıldan beklentilerimi, 1 yıl sonra bugünü yazasım var... Allah ömür verirse, 1yıl sonra baktığımda ne hissedeceğimi çok merak ediyorum...

Şimdi bakıyorum, gözüme çok uzun bir süre gibi geliyor ama 1 yıl sonra bugün, "bugün" dün gibi gelecek...
Her şeye rağmen, yine çalan şarkıdan geliyor: "Bir umuttur yaşamak...Seveceksin inadına...Yüreğin kan ağlasa da güleceksin inadına..."

Mutlu bir takvim yılı dilerim... Abartmayın... Yılbaşının tek güzel tarafı, varsa yanınızda sevdiklerinizle olmanız; bir de ertesi günün tatil olması... İkisi de mümkün değilse hikâye... Sadece takvimin gün hanesiyle beraber yıl hanesi de değişecek... Aynı sabaha uyanacağız...

Gerçi bir söz var ya "Bir şey olacağından değil de, yine de bekliyor insan..." (=
Sağlıcakla...

0 kişi yoruma değer buldu:

Kaç Kişi Var?