Akşam Akşam Ne Ettin Nietzsche

Author: Heygidinin Efesi /

Başkalarının hakkımızda bildikleri


Kendi hakkımızda bildiklerimiz belleğimizin hatırda tuttukları, yaşantımızın mutluluğu için sanıldığından daha az kesindir. Bir gün gelir, bu yaşantıda başkalarının hakkımızda bildikleri ( ya da bildiklerini sandıkları) şeyler çıkıverir ortaya; o zaman onların fikirlerinin daha güçlü olduklarını fark ederiz, insan adının kötüye çıkmasından ise bildiklerinin yanlış çıkmasına daha kolay katlanır. Friedrich W. Nietzsche/Seçilmiş Düşünceler

"... insan, adının kötüye çıkmasındansa bildiklerinin yanlış çıkmasına daha kolay katlanır." kilit bir cümle değil mi...Beni düşündürdü... Bildiğimiz şeyler,ama başka şeyler hakkında değil,kendimiz hakkında bildiğimiz şeyler,mesela benim 23 seneyi taşıdığım,23 senedir beraber olduğum ruh ve bedenenden ibaret bu kimlik hakkında bildiğimin dışında bir şey çıkıyor,yani "Ben bunu nasıl yaptım,bu ben değilim,aman Allahım,pişmanım..." vb cümleleri kurabilecek bir şey yapıyorum ve bu insan adının kötüye çıkmasından daha kolay mı katlanılır? O zaman insan nasıl kendiyle barışık olabilir ki?
Diyelim ki insanlar beni yanlış tanıyorlar, diyelim ki tanıdıklarını sanıyorlar,ya da diyelim tanımadan yargıya varıyorlar, kendiyle barışık bir birey kendiyle barışıklığından daha mı öte tutmalı bunu?
Olur değil mi?Hep yanlış anlaşıldıklarımız olur?Olur değil mi anlaşılmadıklarımız?Olur.. Tamam belki biz kendimizi iyi ifade edememiş olabiliriz,bizden kaynaklanıyor olabilir yanlış anlaşılmalarımız, ama insanların yanlış anlamaları ya da anlamamaları,benim pişman olmam gibi bir durumdan,kendim hakkında yanılmamdan daha büyük olabilir mi?
Olmaz bence,olamaz...
Çünkü bu bedeni yine taşıyacak olan ben değil miyim,bu ruhu? Her şey benden ibaret değil mi?Her şeye temel atabilecek;her şeyi yıkabilecek,yeniden inşaa edebilecek ben değil miyim?Kim bunları benim için yapar ki?
O halde,ben kendimi hayal kırıklığına uğratırsam,kendi karakterime ihanet edersem bir değeri mi kalır kimin beni ne anladığının?
Diyelim ben iyi biriyim,iyilik olguma ihanet ettim kötü bir şey yaptım.Ama insanlar beni yanlış anlayıp iyi bir şey yaptığımı sandı.Hangisi daha iyi?
Diyeceğim o ki, sizi kim nasıl anlarsa anlasın,yanlıştan daha yanlış anlasın,bir gün gelir anlar şanslıysa;adınız çıksın,konuşulun hem de kötü halde,bir gün bu değişebilir; fakat kendi kimliğinizin dışına çıkarsanız bir gün,bir gün pişman olursanız, bu kazınır ruhunuza...
Ben pişmanlık duymadım hiç,bilmeden yazıyorum,eminim yaşasam böyle bir şey olurdu benim için....

*Bugün sınavım kötü geçti,e bu dünden belliydi ama yine de canım sıkıldı,çünkü kolaydı : /
*Bugün canım sıkkın,bir haftadır her gün gösterilen bir dizinin özeti gibiyim :(
*Bugün yine her gün gibi,bundan sonraki her gün olacağı gibi umutluyum :)
Ama bugün yine Ben'im,bugün yine benim...

2 kişi yoruma değer buldu:

Bozanbique dedi ki...

halil bi izleyici zımbırtısı koyarsan izleyici olmak kolaylaşır gibime geliyooo :)))

Heygidinin Efesi dedi ki...

Koydum HTciğim:)Tema için teşekkür ederim:))

Kaç Kişi Var?