Düşünmek Düşünmemek

Author: Heygidinin Efesi /

Kendini bulmak istiyorsan,kendin için düşün...Sokrates

Bir günde neler yaparız?Bir düşünelim: Kalkarız,"Aa sabah olmuş" diye düşünürüz,"Okula gitmesem mi?","E devamsızlık var" "Ya nolcak gitmeyiver,bırakacaklar mı?","Dersler""Sallaaaaa" bunlar sadece günümüzün ilk beş saniyesinde akımızdan geçmesi muhtemel düşünceler..En azından benim aklımdan geçiyor:)Ayakta kaldığımız her dakikanın her nefes alışında düşünüyoruz bir şeyler..O an hakkında,önce hakkında,sonra hakkında..Karşımızdakiyle konuşurken düşünüyoruz,onun hakkında,hatırlattığının hakkında..Dediklerine içimizden yorum yapıyoruz,bilinçaltına atacağımız,dışarı çıkaramıyacağımız yorumlar...Gülüyoruz düşünüyoruz,ağlıyoruz düşünüyoruz,yioruz içiyoruz,her ne var ise yapıyoruz ve hep aklımızda düşünceler...
"Kadınlar Ne İster?" adlı filmi izlediğim zaman çok özenmiştim,adam doğrudan düşünceleri duyuyordu.Hayır hayır,kadınların düşüncelerini okuma kısmına özenmedim,tamam olabilir ama birazcık,özendiğim karşımdaki birinin düşüncelerini okumaktı.Çocuktum,hayal etmek parayla mı,hala çocuğum.Ama düşünsenize, o an yüzünüze gülen kişinin içinden ne dediğini duyabilmek;gözlerinize bakan birinden ne beklediğini anlayabilmek;en güzeli de,sınava hiç çalışmadan girip,en öndekilerin düşünceleriyle A alabilmek:D
Gizemli bir şey düşünce olayı.Ama beni çok yoruyor.Zira tanıyanlar bilir,bende aşırı düşünme,ayrıntılara takılma,tekrar gözden geçirme ve senaryo yazma gibi çeşitli gereksiz huylar mevcut.Bunlar da beyni yoruyor.Evet evet ben ondan böyleyim:)
Bir gün düşünmemeyi denedim,o an hiçbir şey düşünmediğim bir şey yapmak istedim,çok yaklaştım ama yapamadım...
Dertliydim, kulaklığı kulağıma dayayıp,son ses rammstain dan bir parça açtım,bir şey düşünmüyorum sanıyordum,içimin detten öfkeye dönüyor olmasını düşündüğümü sezdim.Motora bindim son sürat sürüyordum,hiçbir şey düşünemiyorum sanıyordum,kaza yapsam neler olabileceğini düşündüğümü farkettim.En azından düşüncelerim çevresel etkenlerle yer değiştiriyor..
Düşünmek istediklerimiz ve istemediklerimiz..İstesek de istemesek de düşündüklerimiz..Düşünmemiz gerekenler,hiiiç gerekmeyenler...Ve kendimiz...Hepimiz kendi içlerimizde birer dünyayız değil mi...Kimini okyanusumuza atıp boğmaya çalışıyoruz,kimini lavlarla yok ediyoruz,kimine bahar,kimine yaz kimine güz...
Her şey,hepsi tek bir yerde gerçekleşiyor..Düşüncede..O zaman kendimiz için düşünüp kendimizi ne kadar tanıdığımıza bir bakalım..Tanıyor muyuz kendimizi,az biraz di mi...Düşünüyorum,tanıyor muyum...Bilmiyorum...
Düşünmeden yazılmış bir yazı oldu bu:)Tamam tamam kendimle çelişmeyeyim,başka bir şey düşünerek:))

0 kişi yoruma değer buldu:

Kaç Kişi Var?